Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

“Τρίζει” η Jumbo μετά την εισβολή της Tiger στην ελληνική αγορά

Tiger_Klaipeda_01
Η εποχή της μαζικής απόβασης διεθνών λιανικών αλυσίδων στην ελληνική αγορά έχει παρέλθει, ωστόσο, εν μέσω κρίσης, μια δανέζικη ιδέα με παρουσία σε 18 χώρες βρήκε έδαφος. Πρόκειται για την αλυσίδα Tiger, η οποία αποτελεί ένα είδος δανέζικης… Jumbo, με εξαίρεση τα παιχνίδια.
Βασίζεται σε μια ευρεία γκάμα οικονομικών προϊόντων -ως επί το πλείστον ασιατικής κατασκευής- για το σπίτι, το γραφείο, τα παιδιά και όλες τις μικρές ανάγκες του σύγχρονου νοικοκυριού, τα οποία ωστόσο διαθέτουν ιδιαίτερο design, ακολουθώντας το πρότυπο της σκανδιναβικής παράδοσης.
Η αλυσίδα ιδρύθηκε το 1995 στην Κοπεγχάγη και εξελιχθήκαμε ταχύτατα από απλή εταιρία outlet σε αναγνωρισμένη αλυσίδα με περισσότερα από 236 καταστήματα σε 18 χώρες στην Ευρώπη και προσφάτως και στην Ιαπωνία.
Ο ιδρυτής της, Lennart Lajboschitz, στις αρχές του 2013 πούλησε το 70% των μετοχών της στο private equity EQT, το οποίο διαχειρίζεται 20 δισ. ευρώ, πραγματοποιώντας επενδύσεις σε όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως στη βόρεια Ευρώπη.
Η παρουσία της αλυσίδας στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 2010 με ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενώ σήμερα αριθμεί πλέον επτά σημεία πώλησης, εκ των οποίων τρία στη Θεσσαλονίκη, ένα στη Λάρισα, και ακόμη τρία στην Αθήνα (Καλλιθέα, Νέα Ιωνία και κέντρο Αθήνας).
Ο πιο πρόσφατος κρίκος δημιουργήθηκε επί της οδού Ερμού, στο κατάστημα που έως πρότινος φιλοξενούσε την αλυσίδα GAP και σε συνολικό εμβαδόν 270 τ.μ., αυξάνοντας άμεσα λόγω της τοποθέτησής του και την αναγνωρισιμότητα της αλυσίδας.
Η εταιρία -κατά τα πρότυπα των βορειοευρωπαϊκών λιανικών αλυσίδων- δεν αναπτύσσεται με τη μέθοδο του franchising, αλλά προχωρά είτε με άμεση επένδυση είτε σε συνεργασία με τοπικό συνεργάτη, παραχωρώντας έναντι συμφωνηθέντος ποσού το 50% της τοπικής θυγατρικής. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η δανέζικη μητρική επέλεξε τη δεύτερη εκδοχή και συνεργάζεται με τον κ. Π. Αμανατιάδη, ο οποίος έχει τη συνευθύνη ανάπτυξης του δικτύου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, ετήσιος κύκλος εργασιών της αλυσίδας στην ελληνική αγορά θα ανέλθει στα 5 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος είναι ο διπλασιασμός του δικτύου έως το 2015, οπότε θα μετρά 15 σημεία στην ελληνική επικράτεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου